Balington Consulting

ZLATÉ RUČIČKY SI NEPOISTÍTE

12.09.2016

19.2.2014    Profit     Jana Hvozdovičová, Radovan Žuffa

Poistiť môžete takmer čokoľvek. Stačí potreba a niekedy aj odvaha. Produktov v životnom poistení či poistení majetku je neúrekom. Dalo by sa povedať, že obyčajný človek s bežnými požiadavkami odíde z poisťovne s podpísanou zmluvou zakaždým. Sú klienti, ktorých požiadavky označujú poisťovne za nadštandardné. To môže vyjadrovať, že sa im zriedkavé poistenie priveľmi neoplatí, ale môže to byť aj eufemizmus pre úplný nezmysel. Niekedy takým klientom ponúknu pripoistenie, inokedy individuálnu zmluvu. A niekedy – nie veľmi často – klienta odmietnu poistiť. Dôvody môžu byť rôzne, aj závažné.

„Bežné produkty, či už v životnom alebo neživotnom poistení, sú zamerané na všeobecné riziká, ktoré vplývajú na väčšinu obyvateľstva, a to z toho dôvodu, aby mal produkt široké pokrytie a maximalizovala sa návratnosť nákladov spojených s vývojom tohto produktu,“ vysvetľuje Ján Porázik, analytik spoločnosti Fincentrum. Špecifické požiadavky klientov zaznamenávajú poisťovne najmä v oblasti majetkového poistenia, ale niekoľko prípadov sa nájde aj pri poistení života. „Väčšina našich neživotných produktov dokáže pokryť 95 percent požiadaviek klientov, ktorí sú fyzickými osobami. Zvyšných päť percent sú požiadavky rôzneho charakteru,“ tvrdí Zuzana Eliášová za ČSOB Poisťovňu.

Naspäť